neděle 9. dubna 2017

Víkend v Kodani (9. 4. 2017)

Ahoj!
Hlásím se zase po delší době s článkem. Ono poslední dobu není můj život ničím zajímavý - dopisuji bakalářku, řeším nějaké věci ohledně státnic, magisterského studia a zahraniční stáže, když je čas, zajdu si zajezdit na kolečkových bruslích nebo čtu knížky k blížícím se zkouškám, takže opravdu zábava :D. Nicméně tento víkend jsem konečně vypadla ze stereotypu a jela jsem na výlet do Dánska, do Kodaně! Na výlet jsem byla natěšená už asi 3 měsíce dopředu, jelikož jsem v Dánsku nikdy předtím nebyla :) a musím říct, že to byl parádní víkend!
Už před výletem jsem si projela, co všechno se dá v Kodani navštívit, kolik tam co stojí, co se vyplatí koupit, co nezapomenout navštívit a našla jsem si i typické jídlo Dánů. Našla jsem na webovkách, že se několikrát každý den den koná Free Walking Copenhagen Tour v angličtině, což je moc fajn!
Kodaň je moc pěkné město, ale o dost rozdílné od Čech. Dánština vypadá jako fajn jazyk, ale Čech tomu vůbec nemá šanci rozumět, bez znalosti severských jazyků. Nicméně Dánově se už od 1. třídy učí angličtinu, poté někteří i němčinu, takže s domluvou není žádný problém. Jsou i dost ochotní poradit, vždy se usmívají a je vidět, že si život užívají jen jen to jde. Ale ty ceny tam :( to je strašné .. vše bylo pro mě, jakožto Češku, cca 4× tak dražší jak v Čechách, takže raketa .. Vím, že oni tam mají platy cca 4× tak vyšší jak v ČR, ale pro turisty je to mazec. Proto to byl víceméně lowcost trip a koupila jsem si tam jen nejnutnější věci. Ono, když vidíte na jídelníčku, že snídaně v Kodani obsahující vajíčko se slaninou, sýr, pečivo a čaj/kafe vyjde v přepočtu na nějakých 450 Kč, hned Vás přejde chuť. Ale je to o zvyku, je rozhodně na místě nepřepočítávat jejich ceny na naše.
Po příjezdu do Kodaně jsem se bála, jaké bude počasí. Přiznávám, bylo nějakých 9°C a dost větrno, ale to prostě k Dánsku patří. Pro procházce největších památek v centru města jsem strávila nějaký čas v Nyhavn (nový přístav), kde na malou chvíli vysvitlo sluníčko :). Tato část město patřila k mým oblíbeným. A poté jsem pokračovala k největšímu symbolu Kodani - soše Malé mořské víly. Je jasné, že je to dost oblíbené místo pro turisty, takže tam byla hlava na hlavě turistů z celého světa, ale nakonec i já mám pár fotek se soškou. 
Celá Kodaň je plná "kešek" z geocachingu, takže kdo je fanoušek této hry, užije si tu :). Když jsem procházel městem, všimla jsem si hned několika "kačerů", co hledají "kešky". I já jsem jich pár našla. 

Ale můj tip pro příště - vyčleňte si jeden den na návštěvu zábavního parku Tivoli. Je to jeden z nejstarších zábavních parků plný atrakcí v Evropě, o dost větší než naše Matějská pouť. Jediný háček je v tom, že je třeba si zaplatit vstup do parku, což je v přepočtu více jak 450 Kč a poté se platí i na některé větší atrakce. Vím, je to pálka, ale poutě a kolotoče miluju, takže jsem ochotná si na to našetřit do budoucna a podívat se tam znovu. Navíc v parku jsou i krásné zahrady, v té době plné rozkvetlých japonských sakur a jiných květin, plus v té době byly všude i velikonoční dekorace.
Do Kodaně se z Prahy dá dostat relativně jednoduše - buď přímo letecky, autobusem nebo autem. Letenky během sezony nejsou nijak drahé, v létě je tam trochu cenový rozdíl, ale i tak to není nikterak drahé. Pokud si zvolíte cestu autobusem nebo vlastním autem, počítejte s cca 45-ti minutovým trajektem, který Vás zaveze od německých hranic k hranicím Dánska. Tam se připravte na kontrolu pasů nebo OP - Dánové jsou velmi důslední v tom, koho si do své země pustí a koho ne.

Doufám, že jsem Vás na výlet do Kodaně nalákala :) protože to opravdu stojí za to!
Mějte hezký zbytek neděle! 
M.

2 komentáře:

  1. Kodaň vypadá opravdu krásně. :-) Hodně štěstí s učením ke státnicím, taky mě v létě čekají. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. krásný článek. My se vydali do Kodaně s přítelem loni, když jsme vyhráli pobyt v jednom z hostelů a město se mi srašně líbilo. Nejvíc právě Nyhavn a Christiania! Socha malé mořské víly pro nás naopak bylo docela velké zklamání, ale procházka hezká... Doporučuji letět do Malmö ve Švédsku, z kterého právě do Kodaně vede slavný most a letenky tam jsou velmi levné

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat