pondělí 27. března 2017

Cestovatelský festival v Pardubicích (27. 3. 2017)

Ahoj!

Poslední dny pro mě byly konečně jiné, než ty ostatní dny, kdy sedím nad knížkami do školy nebo píšu bakalářku, což je někdy opravdové utrpení. Konečně začalo být slunečné počasí, teploty vyrazily místy až k 17 °C stupňům, což je ideální na venkovní sportovní aktivity. Oprášila jsem konečně kolečkové brusle a vyjela kousek po cyklostezce v Pardubicích. A byla to paráda!! Jen ty bolavé nohy druhý den :). A až si dovezu sportovní boty, možná začnu konečně pravidelně běhat :D.

Minulý čtvrtek - neděli jsem vyrazila také na Cestovatelský festival do kongresového centra Afi Palace Lístek jsem si koupila už k Vánocům a udělala jsem moc dobře, byla to po dlouhé době zase parádní akce plná zajímavých přednášek a seminářů.
Festival začal už ve čtvrtek odpoledne, kdy účast nebyla až tak hojná (jen snad na Ladislava Ziburu bylo úplně plno), následně v pátek už přišlo více lidí a o víkendu byl sál zcela naplněn nebo skoro naplěněn u každé přednášky. Přednášky známých i méně známých cestovatelů byly na různé destinace, typy a triky při cestování nebo i fotografování během cest. Mezi tématy byla např. cesta do Austrálie na kole, Kongo, cesta do Jeruzaléma pěšky, cesta okolo světa autem, Antarktida, Madagaskar, Amazonie, Holandsko nebo i vážnější téma zažehlování prsou a prostituce v Kamerunu. Musím říct, že každá přednáška byla svým způsobem zajímavá a inspirativní. Přednášejícími byl např. Jakub Vágner, Ladislav Zibura, Václav Šilha, Kateřina Dvořáková nebo Olga Šilhová a další.
Díky tomu, že poslední přednáška daného dne končila většinou až někdy po 11. hod večer, po všech dnech festivalu jsem padla únavou :) ale stálo to za to! Upřímně byla bych moc ráda za více takovýchto akcí mém v okolí.
Konečně jsem v praxi viděla, že na cestování nepotřebuji balík peněz, stačí koupit jízdenku/letenku do dané destinace a potom využívat služeb místních lidí přes couchsurfing nebo stanování a zároveň nepožadovat luxus čtyřhvězdičkového (nebo vícehvězdičkového :D) hotelu. Jsem moc ráda, že nejsem jediná, kdo si spíše užívá krásy daného města a přírody, než hotelů.
Když jsem odcházela po celém dni přednášek domů, měla jsem ihned náladu sednout k počítači a hned si zarezervovat letenky kamkoli a zažít plánovat nějaké dobrodružství při cestování. Za nedlouho sice jedu na pár dní do Dánska, ale i doufám, že mi někdy vyplní alespoň 14-ti denní cestování po Americe nebo Austrálii :).



Mějte se moc hezky a užívejte slunečných dní! 
M. 

1 komentář:

  1. To je super, že sis od bakalářky aspoň takhle chvíli odpočinula, to počasí venku k tomu přímo láká, je to super, že je konečně jaro. :)

    blog Days of Daysy
    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat