sobota 10. prosince 2016

Vánoční trhy v Katowicích (10. 11. 2016)

Čauky,
opět se hlásím s článkem a tentokrát to bude o mém prodlouženém výletě do Polska, do Katowic. Vyrazila jsem se dvěma kamarádkama/spolužačkama, které tu byly loňský semestr na erasmu a do Katowic se od té doby rádi vracejí. A teď jsem se k nim připojila i já :). Návštěvu jsme chtěly spojit i s vánočními trhy, něco málo nakoupit, prozkoumat město a hlavně si na chvíli odpočinout od školy, práce a přednášek!
Vyjely jsme ve čtvrtek odpoledne a i s hodinovým zpožděním vlaku (kvůli sněhu) jsme byly asi okolo 21. hodin v Katowicích. Měly jsme domluvené ubytování na všechny noci na koleji Slezské Univerzity v Katowicích (Slaski Uniwersytet). Pokoje byly fajn vybavené, vždy 2 pokoje měly společnou kuchyňku a koupelnu se záchodem, takže to bylo moc fajn. Ale stejně jsme na pokojích moc nepobily, pořád jsme byly někde venku :).
Když jsme přijely do Katowic, byl všude krásně napadaný sníh, což bylo naprosto úžasné (v té době v Čechách nebyl žádný sníh). První den mi holky ukázaly město a hlavní památky, k obědu jsme si daly pravé polské pirohy a prošly si vánoční trhy v centru Katowic. Druhý den jsme vyjely na trhy do okrajové části města Nikiszowiec, kde byly trhy v ten víkend kvůli Mikuláši větší. Koupily jsme si svařák, grilovanou klobásu a grilovaný sýr a brusinkami a něco málo i domů pro kamarády. 
Navečer jsme potom sjely zase zpět do centra a tam jsme vyrazily na Mariackou, což je jedna z hlavních ulic, kde se nachází různé restaurace, kavárny a bary. Holky se tu potkaly s kamarádkou z erasmu a ta přivedla další kamarády poláky a i Srba žijící v Polsku. Docela jsem se bála toho, že nebudu rozumět polštině, ale k mému údivu jsem rozuměla dost, s odpovědmi v polštině už byl trošku problém, ale holky mi vždy pomohly nebo jsem vše vysvětlila česko-rusko-bulharsky :). Tím, že jsem se učila ruštinu a bulharštinu, mám docela fajn slovanský základ a polština mi proto nebyla tak cizí. Byl to moc fajn večer a dokonce jsem vyzkoušela i tradiční pivo se sokem (pivo smíchané s různými příchutěmi sirupů).
Poslední den jsme se dopoledne šly podívat na sraz Mikulášů v centru města a poté jsme zůstaly až do odjezdu vlaku zpět do Čech v obchodním centru. Daly jsme si tam oběd a každá jsme si nakoupila nějaké suvenýry domů. Přemýšlela jsem i nad vánočním svetrem, ale nakonec jsem si koupila "jen" tričko :).¨
Vzhledem k tomu, že Katowice nejsou nijak zvlášť od Česka daleko, věřím, že se tam ještě někdy podívám, jelikož je to moc fajn město a v létě tu musí být nádherně!

Už jste byli na vánočních trzích nebo teprve pojedete? Kam? 

Užívejte adventního víkendu!
M.

Žádné komentáře:

Okomentovat