pátek 19. února 2016

A jsem v Bulharsku - ERASMUS (19. 2. 2016)

Ahoj!

jak jsem psala v předešlém článku, minulý týden jsem dorazila do Bulharska do města Plovdiv, kde budu až do konce června v rámci Erasmu.
Se spolužačkama jsme se rozhodly, že pojedeme z Prahy do Sofie autobusem, protože jsme měly milion věcí (a to doslova :)) a nechtěla se nám platit nadváha do letadla a hlavně jízdenka autobusem nám vyšla o více jak polovinu levněji, což je super! Po příjezdu do Sofie jsme jen přestupily na místní přímý bus do Plovdivu a tam na nás čekal majitel bytu, který nás odvezl na náš byt.
První týden jsme hlavně poznávaly město, vyplňovaly jsme různé papíry a formality do školy, seznamovaly se atd. Zjistily jsme, že tu už 3. rokem žije jeden student doktorátu z Čech z naší univerzity, takže jsme se s ním hned zkontaktovaly a už plánujeme nějaké společné výlety a akce :). Jinak na Erasmu v Plovdivu moc Čechů není, víme ještě o jednom a jedná Slovence, zbytek jsou převážně Španělé, Italové, Portugalci a Rusové.
Plovdiv je historické město plné památek ze starověku i středověku. Dokonce jsem v nějakém cestovatelském článku, že Plovdiv je Paříž Balkánu. Většinu památek jsme už prošly, jen nám zbývá ta hlavní a tou je historický amfiteátr, kam se podíváme až budeme mít hotové místní studentské kartičky ke zvýhodněnému vstupnému.
A víte co je na Plovdivu nejlepší? Počasí! Teď jsme tu celý týden měly ve dne okolo 12 - 15°C, v pondělí dokonce až 20°C, no není to nádhera? A těší mě to o to více, když vím, že v ČR na některých místech padá sníh a je ošklivo :). A to se moji rodiče strachovali, abych si vzala více teplého oblečení :D.
Rozhodně budu psát i další články o tom, jak se tu mám, co dělám, kam jsme vyrazily na výlety, jak to vypadá ve škola atd. 

Mějte se nádherně! :)
M.

5 komentářů:

  1. Waw! Bulharsko? Proč zrovna Bulharsko? Vypadá to tam nádherně!

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám Balkán obecně moc ráda. Procestovala jsem toho na Balkáně už dost, ale v Bulharsku jsem nikdy předtím nebyla, a to mi to předtím tolik lidí doporučovalo .. Navíc bulharštinu se učím a moje univerzita v ČR má právě s univerzitou v Bulharsku smlouvu a tak jsem říkala, proč ne, vyjedu do Bulharska :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda, že se ti tam líbí :). Já bych si nevybrala asi zrovna Bulharsko ale tak každý chce něco jiného :). A takhle to vypadá zajímavě, hezké fotky :). A taky bych jela spíš autobusem :D Letadlem jsem ještě neletěla, tak možná proto :D. A hlavně je to něco, na co jsem zvyklá. Jinak tady v Česku je všeljak :D Včera bylo někde taky až 15 ale teď tu sněží, so... :D Doufám, že si to tam užíváš a že vám hezké počasí vydrží :)
    lets-talk-about.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Obdivuji vás, že jste si vybraly cestu autobusem. Já cestu autobusem přímo nesnáším a jsem také letecký typ, takže beru všechno co má křádla až teda na malou cessnu :D
    http://kennedygomez1.blogspot.com

    OdpovědětVymazat