sobota 2. ledna 2016

Můj rok 2015! (2. 1. 2016)

Ahoj!

Už je tu rok 2016! To je šílený, jak ten rok 2015 utekl :).
Minulý rok byl pro mě hodně zajímavý, potkala jsem mnoho úžasných lidí, získala jsem nové zkušenosti na mnoha brigádách, dost jsem cestovala a víceméně jsem si tak nějak ujasnila, jakým směrem bych se v budoucnu chtěla vydat.
Ale jaký byl pro mě osobně předchozí rok 2015? Podívejte se sami:

Pro každého vysoko školáka začátek kalendářního roku znamená konec semestru a začátek zkouškového období. Pro mě to bylo první zkouškové období na VŠ, takže jsem to nechtěla nijak podcenit. A povedlo! Zkoušky jsem úspěšně zvládla :)

Poté mě čekalo pár dní volna do začátku nového semestru. Vyrazila jsem do Prahy do Mořského světa na výstaviště v Holešovicích. Byla jsem tam už několikrát, ale ráda jsem tam vyrazila znovu. Návštěvu Prahy jsem tradičně spojila i s nákupy :)
Začátek letního semestru a volba nového rozvrhu mě čekala koncem února. Kromě povinných předmětů se mi do rozvrhu vešly také cizí jazyky, z čehož jsem měla velkou radost. Dala jsem si i pár předmětů navíc, abych nasbírala kredity a neměla toho tolik v dalších semestrech.
Okolo března a dubna se už po nás ve škole vyžadovalo vyplnění přihlášky na Erasmus a další formality s tím spojené - písemný test, ústní pohovor, motivační dopis atd. V tuto dobu jsem si také našla nového klienta na doučování bulharštiny, kterého mám doteď.
V dubnu jsem navštívila koncert zpěvačky Ewy Farne v Pardubicích, což bylo hodně fajn a moc jsem si to užila.
V květnu už jsem měla pár služeb o víkendu na brigádě v Kutné Hoře (prodávala jsem lístky a suvenýry v chrámu sv. Barbory, kapli Božího těla nebo v infocentru).
Další měsíc jsem vyrazila o víkendu do Drážďan a byl to super výlet! Jeli jsme autem do Prahy a potom vlakem přímo do Drážďan. Prošli jsme si město a navštívili jsme hlavně Primark! :)
Nákup z Primarku: 

Hezké počasí nám dovolilo vyrazit i na výšlap do Českého ráje. Navštívili jsme hrad Trosky a shodou okolností v okolí Trosek byl i nějaký závod motocross a viděli jsme i několik paraglidistů a to byl nádherný zážitek! Některé víkendy jsem strávila na brigádě, jiné třeba sportem nebo relaxem.
V červnu mě opět čekalo zkouškové období :( které nebylo tak náročné, jako to první, ale i tak jsem strávila dost času učením. I přesto jsem ale vyrazila do Prahy na worship koncert Martina Smitha, který se konal v Lucerně.
Na konci měsíce jsem jela na dovolenou do Chorvatska. Díky dovolené jsem nestihla všechny zkoušky, ale v srpnu jsem si vše dodělala. Jely jsme na 10 dní do městečka Makarská. A mimo opalování, plavání v bazénu a v moři, relaxování, aerobiku, jsme s mamkou stihly i výlet lodí na ostrov Korčula. Zbytek volných dní v měsíci jsem chodila na brigádu a užívala si letních prázdnin.
Na přelomu července a srpna jsem vyrazila na moji druhou letní dovolenou a to na Slovensko do Vysokých Tater. Sice nám asi jeden den propršel, ale i tak to byla úžasná dovolená, na kterou mám mnoho vzpomínek. Navštívili jsme jak Štrbské a Skalnaté pleso, Hrebienok, Belianskou jeskyni tak i aquapark v Popradě.
Zhruba v první třetině srpna jsem vyrazila na pár dní na poznávací zájezd do Nizozemí. V Nizozemí jsem už jednou byla, ale asi 8 let dozadu. Navštívila jsem hlavní město Amsterdam, delfinárium Harderwijk a skanzen Zaanse Schans. Počasí vyšlo úžasně, nebyly ani pařáky ani nám nepršelo. A největším zážitkem byla show delfínů v delfináriu a hlavně focení s delfíny! :)
Další volnou sobotu jsme s přítelem vyrazili do Hostinného ve Východních Čechách, kde on absolvoval jízdu ve Ferrari, kterou jsem mu dala k svátku. V tuto dobu jsem se také dozvěděla, že jsem přijetá na Erasmus do Bulharska, kam jedu v polovině února 2016.
A hned následující víkend jsme spolu vyrazili na výšlap na Černou horu. V tento den byl snad ten největší pařák léta, takže jsme se oba spálili, ale výšlap jsme zvládli :). Zbytek měsíce jsem chodila na brigádu a učila se na 2 zkoušky do školy, které jsem nestihla díky brzkému odjezdu na dovolenou do Chorvatska.
V září jsem ještě necelé tři týdny strávila na brigádě v Kutné Hoře. Ale i tak zbyl čas na menší výlety. Vyrazila jsem do Prahy, kde přítelovi rodiče měli rezervovanou plavbu lodí po Vltavě. Za peníze z brigády jsem si (mimo jiné) pořídila kolečkové brusle a v Pardubicích jsem dost často ve volných chvílích jezdila. A vzhledem k tomu, že Pardubice jsou protkané cyklostezkami, jezdila jsem často. Dokonce jsem i párkrát dojela až pod Kunětickou horu, která se nachází nedaleko Pardubic.
Říjen pro studenty VŠ znamená začátek semestru a tím pádem také konec prázdnin. Letos jsem si ke studiu po dobu semestru našla i brigádu v cestovní kanceláři + jsem doučovala angličtinu a bulharštinu po večerech. Mimo sportování (hlavně ježdění na kolečkových bruslích a ping-pongu) jsme již po druhé vyrazili do Drážďan na nákupy do Primarku a po památkách :).
V listopadu už nebylo tak pěkné počasí, takže venku už se sportovat nedalo, a tak jsem dala přednost procházkám. Několikrát jsem vyrazila hledat "kešky" díky hře geocaching po Pardubicích i po Kutné Hoře a okolí.
A poslední měsíc tohoto roku jsem se musela více věnovat škole - hořely mi termíny na odevzdání slohovek, četba knížek do školy byla na denním pořádku a také jsem měla 2 před termíny zkoušek z jazyků. Ale i tak jsem o víkendu vyrazila na vánoční trhy do Salzburgu s průvodem čertů a do Wroclawi. Koupě trdelníku a punče samozřejmě nechyběla :). No a abych nezapomněla, tak v tomto měsíci jsem si také založila tenhle blog s doménou http://mart1ina.blogspot.cz/.
Konec prosince, svátky a Silvestra jsem trávila doma s rodinou v Kutné Hoře a bylo to fajn :)

Tak to byl můj rok 2015! Doufám, že rok 2016 bude stejně tak super nebo ještě lepší :). Už teď vím, že v polovině února jedu na Erasmus do Bulharska, kde plánuji dost cestovat (Istanbul, Sofie, Burgas atd.). A až se na začátku července vrátím, tak kromě brigády mám pár plánů a výlety (možná Švýcarsko nebo Anglie), ale uvidíme, co vyjde a jak to všechno bude.
Přeji vám, abyste vyšlápli tou správnou nohou do začátku roku!

Mějte se fajn,
M.




3 komentáře:

  1. Koukám, že hodně aktivní rok jsi měla. Zkouškové období... znám. Právě mi za dva dny začíná a netěším se. Docela koukám, že používáš až 3 zvýrazňovače, já už jsem ve stádiu, kdy jsem ráda, že najdu doma vůbec jeden. :) Na Slovensku to muselo být nádherné. Sama tam chci jet. Neznám osobně vůbec nikoho, kdo by uměl bulharštinu, ani si nedovedu představit jak to zní, ale musí to být super, umět víc než pouhou angličtinu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. V dobrom ti toľko cestovania závidím! Ja som nebol nikde. Akurát brázdim naše hlavné mesto... A veľmi oceňujem výlet do našich Tatier! A krásne fotky z nich! :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný rok, pěkně pestře zpracováno. vidím, že došlo i na ty Drážďany. Můj syn absolvoval studium na VŠ v červnu 2015 a neměl výkaz o studiu, vše bylo elektronické.

    OdpovědětVymazat